05 augusti 2013

Vardag igen...

Billströmska folkhögskolan


Då var årets sommarsemester över, det har varit en helt fantastisk semester i år, sol, sol och mera sol :)
Jag började min semester med att gå på kurs på Billströmska folkhögskolan på Tjörn. Det var en kurs i att spinna garn och i att hantera och bearbeta ull, alldeles fantastiskt roligt! Och lika härligt var det att bara åka iväg och få allt serverat, det är semester det ;) Lite utflykter blev det också, dels till Allmags varv men också till en fårhage... :D

Allmags varv på Orust

Manu Factus  ullkarderi vid Allmags varv
Sötnos...

Lite av allt vi producerade på kursen

Efter att ha varit hemma och vänt och packat om väskorna så drog vi ner till kära husvagnen, stannade där i tre veckor och hade det gott. Lite olika små besök hos nära och kära gjordes och också lite andra små utflykter.
Höjdpunkten var ett besök på "Mormor Magdas" i Taberg, strax utanför Jönköping, världens absolut godaste glass!!
Semesterns första regndag kändes helt ok :)

Sockor stickade med "Cats sweet tomato heel", älskar den här hälen! så enkel och snygg :) Det blev två par sockor stickade av bara farten ;)
Lite sockar blev stickade

1 kommentar:

  1. Låter som en härlig semester och dessutom är du fin i håret! Lustigt det där när man liksom faller för en viss sorts sockhäl; jag försöker då och då att variera mig men trillar raskt tillbaka till min favorit som är korta varv med kil.

    SvaraRadera